Wupperspuren

Wupperspuren: Who We Are

Gruppenbild

WUPPERSPUREN is a voluntary, free initiative for theatre. The offer is aimed at all people above fifteen years of age, who are currently living in Wuppertal and are interested in playing theatre together. We consider our group as a place for meeting, where people come from all the walks of life, irrespective of being a refugee, a native or an immigrant. In the focus lies our common experience for being in Wuppertal.

With our theatre scripts which have been collectively developed and also written by us, we attempt to catch the spot-light on the stage and show to our audience in this way, who we are and what drives us to do what we do.

Amongst us the participants as well as the theatre artists can and also should bring along their creativity and talent on the stage as well as behind the stage for planning and organisation. For example, for writing scripts, direction and publicity etc.

"Ich spiele mit weil ich Ausländerin bin und mir das Theater einen Ort bietet, wo man die deutsche Kultur kennenlernen kann und transkulturelle Erfahrungen durch Kreativität auf der Bühne erleben kann. Alle Teilnehmer*innen von Wupperspuren tragen zu dieser Erfahrung bei und nehmen diese Erfahrungen auch mit nach Hause. Das finde ich schön." - Drishti, 29

"Ich komme zu den Wupperspuren, um Freunde zu treffen und Spaß zu haben. Ich bin von Anfang an dabei. Ich mag es, dass bei uns eine freundliche Stimmung ist. Egal ob Deutsche*r oder Ausländer*in, in der Gruppe sind alle gleich. Rassismus gibt es bei uns nicht." - Mohammed, 15

"Ich mache bei der Theaterinitiative Wupperspuren mit, um aus meinem Alltag auszubrechen. Hier lerne ich viele Menschen und andere Kulturen kennen und erlebe Momente, die ich im normalen Unialltag nicht so vorfinde. Die gemeinsame Arbeit und die Entwicklung unserer Theaterstücke macht großen Spaß. Oft stoßen wir an scheinbare Grenzen, die wir zusammen dann leicht überwinden. Mir gefällt es, Teil dieser Gemeinschaft zu sein, hier fühle ich mich wohl." - Eva, 24